Повышение налога на рекламу: ИТК и НАМ обратились к СМИ с открытым письмом
19-04-10 | категория: Законодательство, Новости рынка и компаний | теги: налоги
TweetІндустріальний телевізійний комітет (ІТК) та Незалежна Асоціація Мовників (НАМ) звернулись із відкритим листом до ЗМІ з приводу законотворчих ініціатив про збільшення ставки податку на рекламу у 42 рази, які зараз обговорюються в уряді як ініціативи по наповненню Державного бюджету України на 2010 рік. Як зазначають керівники організацій, ці зміни призведуть до порушення права громадян на отримання інформації та реалізації права на свободу слова.
Наводимо текст відкритого листа без змін:
"Якщо допустити, що пропоновані норми зможуть бути реалізовані, то інформуємо про наслідки для демократичної України, де протягом останніх років цінність свободи слова була високою.
Ми розуміємо всю важливість наповнення державного бюджету України, але звертаємо вашу увагу, що українська телевізійна галузь порівняно з іншими європейськими країнами недостатньо розвинута,- тільки декілька українських телеканалів за останній 2009 рік показали невеликий прибуток, інші телеканали є дотаційними. Телевізійні ринки сусідніх з нами країн більші за український у десятки разів, і навіть значне збільшення оподаткування з ТБ галузі не дозволить країні розвиватись, у 2009 році річний оборот галузі склав 2 млрд. 280 млн. гривень. І якщо допустити, що половина цих коштів наповнить бюджет країни, то ми ставимо під сумнів доцільність цієї плати порівняно з наслідками, про які йдеться нижче:
· Україна буде позбавлена свободи слова у власноруч вироблених програмах (в тому числі прямо ефірних ток - шоу і новинних та інформаційних програм і улюблених глядачами розважальних національних шоу), адже власне українське виробництво, яке тільки почало протягом останніх трьох років повноцінно розвиватись без жодної підтримки держави, є вагомою фінансовою складовою діяльності телеканалів.
· Декілька тисяч людей, які професійно та чесно виконують свої обов’язки на робочих місцях у телевізійній індустрії будуть звільнені, адже найбільшою статтею у структурі витрат телевізійного бізнесу є люди. Ця індустрія існує не за допомогою технологій, як інші галузі, а в першу чергу завдяки людям та їх здобуткам.
· Поглибиться процес занепаду регіональних мовників, які недостатньо захищені як законодавством, так і ринковою ситуацією. Протягом останніх двох років складна економічна ситуація призвела до значного зменшення кількості регіонів України, де немає місцевих та регіональних новин та інформаційних програм взагалі.
· Україна увійде в історію як єдина країна, де оподаткування окремої галузі стратегічного значення зі своїм окремим статусом як соціально відповідального бізнесу перевищить 50% доходів – для порівняння вироблення зброї оподатковується меншою ставкою.
· Також інформуємо, що українські телеканали є лідерами серед платників податків згідно офіційних даних податкової служби, і вважаємо, що достатньо позитивним прикладом є заохочення добросовісних платників до виконання своїх обов’язків.
· Держава повинна буде подбати про додаткову охорону інформаційної безпеки країни, адже український інформаційний простір заполонить не тільки дешева продукція іноземного другорядного виробництва, але і значно зросте серед глядачів телеперегляд іноземних каналів, що представляють інтереси інших держав, та впроваджують іншу інформаційну політику, і це не повний перелік усіх наслідків впровадження пропонованих змін.
Враховуючи той факт, що на українське телебачення державою покладається значне соціальне навантаження – зобов’язання щодо розвитку державної мови, кількість виробленого національного аудіовізуального продукту, інформація населення щодо важливих подій в країні та інше, звертаємо увагу на досвід регулювання мовлення інших європейських країн. Цей досвід показує, що для галузей з соціальною відповідальністю держава навпаки зменшує кількість та обсяг фінансових тягарів та всіляко (в тому числі за допомогою податкових та митних пільг) сприяє їх розвитку.
Звертаємось з пропозицією до засобів масової інформації відкрити широку професійну дискусію щодо реалізацію даних норм у законодавстві та надати свою об’єктивну оцінку описаним вище процесам щодо вільних українських медіа".
Нагадаємо, Кабінет міністрів України розробляє зміни до Декрету «Про місцеві податки та збори». Відповідно до запропонованих змін передбачається збільшення ставки податку з реклами у кілька разів. Розмір збільшення ставки визначатиметься в залежності від виду ЗМІ. Також пропонується обкладати податком непряму рекламу.
Індустріальний Телевізійний Комітет – професійне галузеве об’єднання провідних телеканалів, медійних агенцій та рекламодавців, що представляє інтереси телевізійної галузі України та дбає про захист своїх членів. ТК об’єднує найбільші загальнонаціональні телеканали країни: Інтер, 1+1, Новий, ICTV, СТБ, канал «Україна», ТЕТ НТН, М1, М2, ТОНІС, К1. Разом це більше 72% національної глядацької уваги. Також членами асоціації є рекламні агенції Publicis Groupe Media, MediaDirection, ADV Group та FCB MA, а також телевізійні рекламодавці: українські представництва Coca-Cola, Unilever та Procter&Gamble в Україні. Сайт http://itk.org.ua/
Незалежна асоціація мовників (НАМ) була створена з ініціативи активістів регіональних теле- та радіокомпаній України в травні 2000 року. Ця ініціатива була підтримана широким загалом працівників галузі тому, що НАМ покликана захищати права вітчизняних телерадіовиробників, надавати юридичні консультації та юридичну підтримку, сприяти створенню правової бази та демократичній розбудові вітчизняного телерадіомовлення, підняттю його до європейського рівня. Учасниками НАМ є 120 регіональних телерадіокомпаній. Детальніше з діяльністю НАМ можна ознайомитись на сайті http://www.nam.org.ua/
mediabusiness.com.ua